Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Μείωση της εξεταστέας ύλης και αλλαγές στις πανελλήνιες 2021

Οι  αλλαγές  στην νέα ύλη στις Πανελλήνιες 2021 σε σχέση με την περσινή περικοπή της, αφορούν το μάθημα της Ιστορίας και των Μαθηματικών.

Στην Ιστορία η περικοπή της ύλης είναι η μισή σε σχέση με εκείνη που περικόπηκε πέρυσι λόγω κοροναϊού ενώ στα Μαθηματικά «επιστρέφουν» μερικά κεφαλαία στις πανελλαδικές που πέρυσι είχαν περικοπεί. Στα αλλά μαθήματα η περικοπή της ύλης είναι η ίδια με την προηγούμενη χρονιά.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση δίνοντας στη δημοσιότητα και τις δύο εγκυκλίους με την εξεταστέα ύλη.

«Μείωση της εξεταστέας ύλης των  εξεταζόμενων μαθημάτων στις πανελλήνιες 2021 της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Η Υπουργός αιτήθηκε από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να εισηγηθεί συγκεκριμένες περικοπές της ύλης των μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων ειδικότητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η συνεχιζόμενη πανδημία στην εκπαίδευση.

Αλλαγές θα υπάρξουν στις Πανελλήνιες 2021 και θα επηρεάσουν περίπου 100.000 μαθητές της Γ' Λυκείου, οι οποίοι θα διεκδικήσουν μια θέση στα πανεπιστήμια της χώρας.

Tο υπουργείο Παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει επίσημα αν τα μέτρα θα εφαρμοστούν από το 2021 αλλά ο στόχος είναι αυτός. Ωστόσο, οι αλλαγές αφορούν στη θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής από κάθε τμήμα και κατάθεση μηχανογραφικού δελτίου, σε δύο φάσεις, οι οποίες μαζί με την κατάργηση τμημάτων, θα προκαλέσουν και την μείωση του αριθμού των θέσεων στα ΑΕΙ και χιλιάδες νέους εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Τα παραπάνω, όπως υποστηρίζει η κυρία Κεραμέως «θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ, ενώ τα πανεπιστήμια θα έχουν αποφασιστικό ρόλο τα ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών. Αναμένεται μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου».

Η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις

Φάση Α: συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα).

Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α. Στόχος των αλλαγών αυτών, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας «θα είναι η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πανελλήνιες 2022: Οι συντελεστές βαρύτητας που θα ισχύσουν

Δημοσιεύτηκαν οι Υπουργικές Αποφάσεις για τις Πανελλήνιες 2022 , με τις οποίες καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζό...