Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021

Ο υπολογισμός και η ναρύτητα της ελάχιστης βάσης στις πανελλήνιες 2021

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021 ανέρχεται σε 77.415. Aνακοινώνονται οι συντελεστές που όρισε το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή του, βάσει των οποίων θα προκύψει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) στις πανελλήνιες 2021. Υπενθυμίζεται ότι για την εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ απαιτείται η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση

α) Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες ΔΕΝ προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:

αα) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, οι οποίες είναι προσβάσιμες από ένα (1) επιστημονικό πεδίο η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., από τον Μ.Ο. των M.O. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (M1, M2, M3, M4) του επιστημονικού πεδίου, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013, σύμφωνα με τον παρακάτω τύπο:

Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα M1, M2, M3, M4 = M.O.M1 + M.O.M2 + M.O.M3 + M.O.M4

Ε.Β.Ε. Τμήματος = (Μ.Ο. των Μ.Ο. στα M1, M2, M3, M4) x Συντελεστή Ε.Β.Ε. Τμήματος όπου «Μ.Ο.Μ1» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 1ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,

«Μ.Ο.Μ2» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 2ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,

«Μ.Ο.Μ3» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 3ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου,

«Μ.Ο.Μ4» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στο 4ο μάθημα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου.

αβ) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, οι οποίες είναι προσβάσιμες από περισσότερα από ένα (1) επιστημονικά πεδία, η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., από τον μικρότερο μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα οποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.

1ο ΒΗΜΑ: Αρχικά υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το 2ο

Ε.Π.:

Α = M.O. M1 + M.O. M2 + M.O. M3 + M.O. M4 4 όπου «Μ.Ο.Μ1» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

«Μ.Ο.Μ2» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Φυσική,

«Μ.Ο.Μ3» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Χημεία,

«Μ.Ο.Μ4» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 2ου Ε.Π. στο μάθημα Μαθηματικά

2ο ΒΗΜΑ: Στη συνέχεια υπολογίζεται ο μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των

υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για το 3ο Ε.Π.:

Β = M.O. M1’ + M.O. M2’ + M.O. M3’ + M.O. M4’ 4 5

όπου «Μ.Ο.Μ1’» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,

«Μ.Ο.Μ2’» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Φυσική, «Μ.Ο.Μ3’» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Χημεία,

«Μ.Ο.Μ4’» είναι ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ. του 3ου Ε.Π. στο μάθημα Βιολογία.

3ο ΒΗΜΑ: Τέλος, επιλέγεται η μικρότερη τιμή εκ των Α και Β, η οποία και θα πολλαπλασιαστεί με τον συντελεστή της Ε.Β.Ε. που έχει οριστεί για το συγκεκριμένο Τμήμα. Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του εν λόγω τμήματος για τους υποψηφίους των ημερησίων και εσπερινών ΓΕ.Λ.

β) Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων για την εξαγωγή των Ε.Β.Ε. στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:

βα) Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση:

βαα) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ορισμένο ειδικό μάθημα ή ορισμένα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:

i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή η Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στο οικείο ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες.

ii) περισσότερα από ένα (1) επιστημονικά πεδία ή τομείς, η Ε.Β.Ε. ανά ειδικό μάθημα ή η Ε.Β.Ε. των πρακτικών δοκιμασιών διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από τον μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που μπορούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα που έχουν επιλέξει, να διεκδικήσουν εισαγωγή στην οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και έχουν εξεταστεί στο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση το επιστημονικό πεδίο, τον τομέα ή την κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.), από το οποίο προέρχονται.

Το γινόμενο συνιστά την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος Γραμμικό Σχέδιο του εν λόγω τμήματος. Με αντίστοιχο τρόπο προκύπτει η ΕΒΕ ειδικού μαθήματος Ελεύθερο Σχέδιο του εν λόγω τμήματος.

βαβ) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ειδικό μάθημα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:

i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στα ειδικά μαθήματα επιλογής.

ii) περισσότερα από ένα (1) επιστημονικά πεδία ή τομείς, η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα επιλογής των υποψηφίων που μπορούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα που έχουν επιλέξει, να διεκδικήσουν εισαγωγή στην οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και έχουν εξεταστεί στο ειδικό μάθημα επιλογής, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση το επιστημονικό πεδίο, τον τομέα ή την κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.), από το οποίο προέρχονται.

βαγ) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε δύο (2) ειδικά μαθήματα με δυνατότητα επιλογής των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:

i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, εφαρμόζεται μία (1) Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος επιλογής, η οποία διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου στα ειδικά μαθήματα επιλογής.

ii) περισσότερα από ένα (1) επιστημονικά πεδία ή τομείς, εφαρμόζεται μία (1) Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος επιλογής, η οποία διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από τον μικρότερο μέσο όρο των βαθμολογικών επιδόσεων στα ειδικά μαθήματα επιλογής των υποψηφίων που μπορούν από το επιστημονικό πεδίο ή τον τομέα που έχουν επιλέξει, να διεκδικήσουν εισαγωγή στην οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και έχουν εξεταστεί στο ειδικό μάθημα επιλογής, χωρίς να διαχωρίζονται οι υποψήφιοι με βάση το επιστημονικό πεδίο, τον τομέα ή την κατηγορία λυκείου (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.), από το οποίο προέρχονται.

ββ) Μ.Ο. των Μ.Ο. των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης:

ββα) Σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ορισμένο ειδικό μάθημα ή ορισμένα ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες και οι οποίες είναι προσβάσιμες από:

i) ένα (1) επιστημονικό πεδίο, η Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης διαμορφώνεται ενιαία για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ. από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου, καθώς και σε κάθε ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες.

Για τον υπολογισμό του μέσου όρου των βαθμολογικών επιδόσεων σε κάθε ένα (1) από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις του συνόλου των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, στο οποίο εντάσσεται η οικεία σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.

Για τον υπολογισμό του μέσου όρου της βαθμολογικής επίδοσης του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών λαμβάνονται υπόψη οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων του επιστημονικού πεδίου, οι οποίοι εξετάστηκαν στο οικείο ειδικό μάθημα ή τα ειδικά μαθήματα ή τις πρακτικές δοκιμασίες, με την επιφύλαξη της περ. β ́ της παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πανελλήνιες 2022: Οι συντελεστές βαρύτητας που θα ισχύσουν

Δημοσιεύτηκαν οι Υπουργικές Αποφάσεις για τις Πανελλήνιες 2022 , με τις οποίες καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζό...